Ir al contenido principal
Do you think it is all a bit insane? asked the artist, when reflecting on how it all came about to a very nice national innovation award fund manager called Gerry.  Should the project have been more sensible was the question?  Oh, no, was the reply, that would ruin it!  Hmm, he said, it is very much about independent learning, but, lads... what exactly have you learnt? Quest 2, thinking of time out in the ancient landscape of Westbury said gaily... Well, we have learnt how to be really good sheep, as they scribbled out some sums in their journals of how to share between them the £1,000 awarded to tell the world about their tales.

Meanwhile, it was discussed how Quest 1 really did well at engaging folk from the community of Westbury, getting people involved in everyday routines to play.


In the fast and furious process of engaging in art, life and possibilities, we used all sorts of art making stuff, performance, community involvement, participative video (p.v. - very cool) etc, there was some element of worry about REAL education, (you know, the National Curriculum sort of stuff) but it has all come together in the space between these pages through the art of blogging.  So, this participative blog (p.b) offers a place for us Questarians to explore experimental stuff, real and imagined, the actual and dreams of what is posssible.  A vast amount of creative material has been produced, we needed more time to work on the ideas.  For instance, Quest 1 team make two types of music tracks which explored pathos, sadness, and - this would be great worked up into an animation - for instance 'Not a Happy Bunny'.  Meanwhile, the idea is to share the process, but how - perhaps find a place in Westbury town centre to make into an exhibition and share the story with everybody?

Comentarios

Entradas populares de este blog

Plan de Curso

PLAN DE CURSO TECNOLOGÍA DE SEMILLAS INFORMACIÓN GENERAL DEL CURSO 1.1           Identificación de la Asignatura Código                         : AGN-801 Nombre completo       : Tecnología de Semillas. Número de créditos    : 4 (cuatro) Blog                             : http://tecnologiadesemillas.blogspot.com/ e-mail                         : tecnologiadesemillas@gmail.com (contraseña: tecnologiadesemillas). 1.2           Identificación del Docente Nombre                       : Julio César Salvador Franco Localización                : Guayaquil Profesión                    : Ingeniero Agrónomo IV Nivel                       : MBA (en curso) Teléfonos                    : 096663964 – 042817811 e-mail                          : juliocesar74_2@hotmail.com PIN                              : 227D31CB DESCRIPCIÓN DEL CURSO. La asignatura de Tecnología De Semillas permite al estudiante conocer sobre las diferentes act

Syllabus del Curso

SYLLABUS DEL CURSO TECNOLOGÍA DE SEMILLAS Profesor: Julio César Salvador Franco. 1.      CÓDIGO Y NÚMEROS DE CRÉDITOS. Ø   Código: AGN 801 Ø   Créditos: 4 (cuatro) 2.      PRERREQUISITOS Y CORREQUISITOS. Ø   Prerrequisito: AGN 305 – 504. Ø   Correquisitos: AGN 802 – 803 – 804 – 805 – 806. 3.      TEXTO Y OTRAS REFERENCIAS REQUERIDAS PARA EL DICTADO DEL CURSO. Ø   S. Gallego, C. Andrés. 2011. RECOLECTOR DE SEMILLAS SEXUALES DE CACAO. Universidad Católica de Pereira. Colombia. Ø   M.R. Jaramilo, O Martínez. 2011. PRODUCCIÓN DE SEMILLAS ORGÁNICAS.  Sociedad de Fomento Agrícola de Temuco. Chile. Ø   M. Álvarez. 2011. MULTIPLICACIÓN DE PLANTAS DE PLANTAS: UNA GUÍA ESENCIAL PARA CONOCER LOS DISTINTOS TIPOS DE MULTIPLICACIÓN Y SU CORRECTA APLICACIÓN EN EL INICIO DE UN CULTIVO. Editorial Albatros. Buenos Aires, Argentina. Ø   Macchi L, Rincón S, Ruiz T, Norma A, Castillo G. 2010 . SELECCIÓN Y MANTENIMIENTO DE POBLACIONES. UNA PERSPECTIVA PARA LA CONSERVACIÓN

Introducción

La asignatura de producción y tecnología de semillas permite al estudiante conocer sobre las diferentes actividades que deben estar coordinadas para alcanzar el objetivo principal que es producir y distribuir semilla certificada de buena calidad, de variedades mejoradas y tradicionales. Por lo tanto, el éxito de un programa de semillas indica en ; producir y proveer, la cantidad suficiente de buena calidad, en el tiempo requerido, a un costo razonable y en el lugar donde esta se necesite, con el fin de que la mayoría de agricultores disfruten de los beneficios que aporta el uso de esta semilla. En síntesis la asignatura describe las diversas operaciones que van desde la siembra de una buena semilla en un campo apropiado, un buen manejo de cultivo, hasta la fecha optima de cosecha, el acondicionamiento de semilla y el mercadeo. El fin es conseguir que los estudiantes conozcan mas sobre la industria productora de semilla, que en definitiva es un conjunto de conceptos que requiere